Στην Αθήνα της δεκαετίας του '50, η Αγγέλα φτάνει από το χωριό της για να μπει υπηρέτρια σε κάποιο αστικό σπίτι, σε μακρινούς συγγενείς ή συγχωριανούς που πρόφτασαν και εγκαταστάθηκαν στις πολυκατοικίες της μεγαλούπολης. Εκεί, στις ταράτσες, ανάμεσα στ' απλωμένα ρούχα, συναντιούνται οι 'δούλες', άλλες νεώτερες, με την ελπίδα μιας καλύτερης ζωής κι άλλες μεγαλύτερες, πικραμένες από το αναποδογυρισμένο όνειρο της 'μεγάλης' Αθήνας. Τα κορίτσια κουβαλούν την ανάμνηση της επαρχίας ενώ γύρω τους πλέκονται προσωπικά και κοινωνικά δράματα. Ένας μυστηριώδης θάνατος, οι έρωτες τους, άλλοτε ιδανικοί, άλλοτε βίαιοι και πίσω απ' όλα η Ελλάδα με τα τραύματα του Εμφυλίου, η φτώχεια, η εκμετάλλευση, το όνειρο της φυγής, η μετανάστευση στην Αμερική, η αστυνομία, οι κομμουνιστές αλλά και η Αθήνα, που φορτώνεται σιγά σιγά το βάρος μιας ολόκληρης χώρας. 'Δάσκαλος του σκηνικού λόγου', ο Γιώργος Σεβαστίκογλου εστιάζει με δεξιοτεχνία στον μικρόκοσμο, ζωγραφίζοντας την ίδια στιγμή τον κοινωνικό χάρτη μιας Ελλάδας αναγνωρίσιμης στις ζωντανές μας μνήμες ή στις παλιές οικογενειακές μας φωτογραφίες. Μετά από τρεις δεκαετίες στις σκηνές της Ελλάδας και του εξωτερικού, η 'Αγγέλα' είναι αναμφίβολα μια από τις ευτυχέστερες στιγμές της νεοελληνικής δραματουργίας.

Μέσα από την πορεία για την ανακάλυψη της αλήθειας, το έργο παρακολουθεί και αναδεικνύει την ηθική και ψυχική δοκιμασία των ηρώων, που διεκδικούν απεγνωσμένα το δικαίωμα τους για μια καλύτερη ζωή , γι' αυτά τα “λίγα” και “απλά πράματα”:

μία πόρτα,ἕν᾿ἄστρο, ἕνα σκαμνὶ
ἕνα χαρούμενο δρόμο τὸ πρωὶ
ἕνα ἤρεμο ὄνειρο τὸ βράδι.
Ἕναν ἔρωτα ποὺ νὰ μὴ μᾶς τὸν λερώνουν
ἕνα τραγούδι που νὰ μποροῦμε νὰ τραγουδᾶμε...

“Το ίδιο το έργο δεν αποτελεί ένα δράμα για τις υπηρέτριες, αλλά απομονώνει και φωτίζει τη λεπτομέρεια ενός μεγάλου πίνακα όπου αποτυπώνεται η διαχρονικότητα ενός μηχανισμού ηθικής διάβρωσης και διαφθοράς που συντηρείται απ τους ισχυρούς . Ο μηχανισμός αυτός κυριαρχεί δραματουργικά στο στήσιμο της πλοκής, και γίνεται η αφορμή για την τελική αποκάλυψη της λειτουργίας του ίδιου του συστήματος.”

Δείτε το Πρόγραμμα της παράστασης.