Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού
Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)
Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται
σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου
Το 5ο ΓΕΛ ΝΙΚΑΙΑΣ βρίσκεται στην Νεάπολη της Νίκαιας και καταλαμβάνει το οικοδομικό τετράγωνο που
περικλείεται μεταξύ των οδών Αγγ. Σικελιανού, Βεργίνας, Ι. Γκούρα και Πύρρου.
Το κτήριο έχει κτιστεί το 2000, εκτείνεται σε τρεις ορόφους, υπεράνω του ισογείου, και διαθέτει:
18 αίθουσες διδασκαλίας, 1 Εργαστήριο Πληροφορικής με 12 σταθμούς εργασίας μαθητών, 1 Εργαστήριο
Φυσικών Επιστημών με 6 πάγκους εργασίας μαθητών, 1 αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, 1 βιβλιοθήκη, γραφείο
διευθυντή, γραφείο υποδιευθυντών, γραφείο καθηγητών, κυλικείο, αποδυτήρια μαθητών, αίθουσα υλικού φυσικής
αγωγής, 1 βοηθητική αίθουσα (για απομόνωση κρουσμάτων COVID 19), λεβητοστάσιο, 3 αποθήκες, 2 τουαλέτες
εκπαιδευτικών και τουαλέτες μαθητών σε όλους τους ορόφους εκ των οποίων μία για ΑΜΕΑ, ανελκυστήρα
καθώς και ράμπα πρόσβασης ΑΜΕΑ από την κεντρική είσοδο.
Κατά το σχολικό έτος 2020-2021 το μαθητικό δυναμικό του σχολείου ήταν 349 μαθητές (164 αγόρια και 185
κορίτσια), εκ των οποίων 5 αλλοδαποί, κατανεμημένοι σε 16 τμήματα.
Το προσωπικό του σχολείου απαρτιζόταν από 33 εκπαιδευτικούς εκ των οποίων 25 ήταν μόνιμοι και 8
αναπληρωτές. Δύο εκπαιδευτικοί ήταν κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος και εννέα κάτοχοι μεταπτυχιακού
διπλώματος.
Όσον αφορά στις υλικοτεχνικές υποδομές, το σχολείο διέθετε: 1 διαδραστικό πίνακα εγκατεστημένο στο
Εργαστήριο Πληροφορικής, 5 φορητούς Η/Υ, 5 φορητούς βιντεοπροβολείς, 2 ψηφιακές γραφίδες και 6 tablets.
Ένα επιπλέον χαρακτηριστικό της ταυτότητας του σχολείου αποτελεί η θεατρική της ομάδα, η οποία
δραστηριοποιείται από το σχολικό έτος 1994-1995, έχοντας λάβει αρκετές διακρίσεις στους πανελλήνιους
μαθητικούς αγώνες, όσο αυτοί πραγματοποιούνταν, αλλά και στη συνέχεια αποτελούσε πόλο προσέγγισης των
θεατρόφιλών όχι μόνο της Νίκαιας αλλά και πολλών άλλων περιοχών της Αθήνας. Δείγματα της δουλειάς της
παρουσιάζονται στην ιστοσελίδα του σχολείου.
Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία
Θετικά σημεία
Η ικανοποιητική προσαρμογή των εκπαιδευτικών στις νέες ανάγκες της τηλεκπαίδευσης, η χαμηλή διαρροή
μαθητικού δυναμικού και η επαρκής φοίτηση, η απουσία περιστατικών ενδοσχολικής βίας, οι πολύ καλές σχέσεις
μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/μαθητριών καθώς και η καλή επικοινωνία με τους γονείς και κηδεμόνες.
Σημεία προς βελτίωση
Η απόκτηση επιπλέον ψηφιακών γραφίδων και φορητών ΗΥ, καθόσον η χρήση τους αποδείχθηκε εξαιρετικά
αποτελεσματική, και η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στη χρήση τους καθώς και στη χρήση εναλλακτικών
τεχνικών προσαρμογής της διδασκαλίας στις συνθήκες τηλεκπαίδευσης.
Διοικητική λειτουργία
Θετικά σημεία
Η πολύ καλή διοικητική λειτουργία και επικοινωνία με γονείς και κοινό καθώς και η λειτουργία του Συλλόγου
Διδασκόντων.
Σημεία προς βελτίωση
Ενίσχυση της εξωστρέφειας και της σύνδεσης με την τοπική κοινότητα.
Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών
Θετικά σημεία
Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών να παρακολουθούν επιμορφωτικά προγράμματα.
Σημεία προς βελτίωση
Η ενθάρρυνση της συμμετοχής σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα.